Teveel suiker gegeten – Wat kun je doen als je teveel van het witte goedje hebt gegeten?

Wat kun je doen als je teveel suiker hebt gegeten?

Als we het over teveel suiker eten hebben hebben we het vooral over geraffineerde witte suiker.

Teveel suiker gegetenDat is oorzaak van teveel buikvet, overgewicht en daaraan gelinkte aandoeningen zoals:

Aderverkalking

Hart- en vaatziekten

Teveel slechte LDL- cholesterol

Verstoorde hormonen

Hoge bloeddruk

Diabetes

Ook al eet je gezond, natuurlijk en gevarieerd met weinig of geen witte suiker dan is de kans groot dat je af en toe toch eens zondigt en teveel zoetigheden eet.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Teveel suiker gegeten? Je merkt het al vlug aan vervelende symptomen van teveel suiker.

Als je teveel suiker at merk je dat al vlug aan deze belangrijke symptomen.

Teveel suiker gegeten: Dan heb je constant trek in zoet 

Teveel suiker gegetenHoe meer suiker je eet hoe groter je trek in dit verslavend goedje.

Op die manier kom je al vlug in een vicieuze cirkel terecht. Om die te doorbreken is er veel geduld nodig.

Je hebt al vlug de zoete smaak van suiker te pakken.

Het duurt niet lang of je bent er aan verslaafd.

Om over voldoende energie te beschikken om dagelijks goed te functioneren heb je steeds meer suiker nodig je lichaam heeft steeds meer suiker nodig.

Je hormonen reageren raken uit evenwicht.

Suiker geeft je een tevreden en gelukzalig gevoel. Maar dat aangenaam gevoel duurt niet lang.

Even snel dan het goed gevoel opdook maakt het plaats voor een tekort aan energie, de zogenaamde energiedip.

Wil je die overwinnen? Dan zul je nog meer suiker moeten eten…

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Teveel suiker gegeten: Je voelt je moe en futloos

Teveel suiker gegetenHoe meer suiker je eet, hoe minder stabiel je bloedsuikerspiegel wordt en hoe meer insuline wordt aangemaakt.

Insuline is een hormoon dat je vetopslag en vetverbranding regelt.

Hoe meer suiker je eet hoe hoger je insulinepiek en hoe meer vet je opslaat in plaats van het te verbranden.

Je kampt ook al vlug met een tekort aan energie.

Je beschikbare energie is alleen stabiel als ook je bloedsuikerspiegel stabiel is.

Als je teveel suiker eet krijg je minder eiwitten minder eiwitten en voedingsvezels binnen. En juist deze twee zijn vullen regelmatig je  energievoorraad aan.

Eiwitten en voedingsvezels zorgen voor:

Een langer verzadigd gevoel

Minder eetlust waardoor je ook minder eet

Een kleinere kans op aderverkalking en hart- en vaatziekten

Evenwichtige hormonen

Een cholesterolgehalte in evenwicht

Een gezonde bloedsomloop en een goede bloeddruk

Een kleiner risico op diabetes  

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Teveel suiker gegeten: Je hebt last van je huid

Teveel suiker gegetenOmdat suiker je hormonen in de war brengt versnelt het ons natuurlijk verouderingsproces en is het een belangrijke oorzaak van huidproblemen.

Suiker veroorzaakt een slappe en kleurloze huid, acne, puistjes, eczeem, psoriasis en rosacea. Maar ook ouderdomsvlekjes, rimpels en kraaienpootjes.

Teveel suiker:

Maakt opgeslagen vet en afvallen verbranden moeilijk en uiteindelijk onmogelijk

Ligt mee aan de basis van angst, stress en depressie

Vermindert je geheugen en je concentratievermogen

Je smaak verandert en functioneert minder goed. Je eten smaakt minder zoet zodat je meer suiker nodig hebt voor dezelfde smaak

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Dit kun je doen als je teveel suiker gegeten hebt

Je eet gezond en zoveel mogelijk suikervrij, maar je ging toch eens in de fout? Geef jezelf geen schuldgevoel, dat overkomt ons allemaal wel eens (of meer…).

Om het negatieve effect van teveel suiker op je gezondheid en gewicht zoveel mogelijk te beperken kun je:

Teveel suiker gegetenMeer water drinken: dat zuivert je lichaam van allerlei giftige afvalstoffen en helpt bij een opgeblazen gevoel.

Voldoende water drinken zorgt voor een goede spijsvertering en een gezonde darmflora

Eet mee voedingsvezels en eiwitten: voeding met een grote hoeveelheid eiwitten en voedingsvezels zijn ook rijk aan langzame koolhydraten.

Dat vertraagt je vertering en stabiliseert je bloedsuikerspiegel.

Zo bereik je je volgende maaltijd zonder honger. Vezels en eiwitten vind je vooral in volkorengranen, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst.

Meer bewegen: een half uurtje per dag wandelen, fietsen, joggen of zwemmen volstaat. Je spieren verbruiken energie en dus ook suikers in plaats van deze op te slaan.

Ontbijt gezond en zonder suiker: neem een gezond en suikervrij ontbijt.  Dat bestaat uit veel eiwitten en voldoende gezonder vetten en trage koolhydraten.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Een gezond ontbijt bestaat bijvoorbeeld uit:

Twee sneetjes volkorenbrood met kip of kalkoenfilet

120 gram natuuryoghurt met enkele stukjes vers fruit of 25 gram onbewerkte noten, zaden en pitten

20 gram onbewerkte ontbijtgranen zonder toevoegingen

Twee gekookte eitjes

Een stuk fruit

Water, koffie of thee zonder melk en suiker

Eet natuurlijk en gezond met zo weinig mogelijk suiker en dit met het gezond voedingspatroon van voedingsdeskundige Richard Ridder in zijn Afslank Receptenbijbel (Gratis Webinar).

Gezond vetpercentage

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

2018-06-01T19:40:37+00:00

About the Author:

Francois Appers

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.