Om het negatieve effect van teveel suiker op je gezondheid en gewicht zoveel mogelijk te beperken kun je:

Teveel suiker gegetenMeer water drinken: dat zuivert je lichaam van allerlei giftige afvalstoffen en helpt bij een opgeblazen gevoel.

Voldoende water drinken zorgt voor een goede spijsvertering en een gezonde darmflora

Eet mee voedingsvezels en eiwitten: voeding met een grote hoeveelheid eiwitten en voedingsvezels zijn ook rijk aan langzame koolhydraten.

Dat vertraagt je vertering en stabiliseert je bloedsuikerspiegel.

Zo bereik je je volgende maaltijd zonder honger. Vezels en eiwitten vind je vooral in volkorengranen, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst.

Meer bewegen: een half uurtje per dag wandelen, fietsen, joggen of zwemmen volstaat. Je spieren verbruiken energie en dus ook suikers in plaats van deze op te slaan.

Ontbijt gezond en zonder suiker: neem een gezond en suikervrij ontbijt.  Dat bestaat uit veel eiwitten en voldoende gezonder vetten en trage koolhydraten.

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!

Een gezond ontbijt bestaat bijvoorbeeld uit:

Twee sneetjes volkorenbrood met kip of kalkoenfilet

120 gram natuuryoghurt met enkele stukjes vers fruit of 25 gram onbewerkte noten, zaden en pitten

20 gram onbewerkte ontbijtgranen zonder toevoegingen

Twee gekookte eitjes

Een stuk fruit

Water, koffie of thee zonder melk en suiker

Eet natuurlijk en gezond met zo weinig mogelijk suiker en dit met het gezond voedingspatroon van voedingsdeskundige Richard Ridder in zijn Afslank Receptenbijbel (Gratis Webinar).

Gezond vetpercentage

JA! ik wil ook een GRATIS EN GEZOND WEEKMENU voor een betere gezondheid  en makkelijker afvallen!