Gezonde voedingsmiddelen die je sneller van je suikerverslaving verlossen

Gezonde voedingsmiddelen met alle gezonde voedingsstoffen verbeteren niet alleen je gezondheid maar helpen je ook gemakkelijker van je suikerverslaving af.

Vooral geraffineerde witte suiker is ongezond en een belangrijke oorzaak van overgewicht, ongezond buikvet en van vele ernstige aandoeningen.

We zijn er allemaal van op de hoogte en toch eten we steeds meer van het witte en verslavende goedje. Dat is niet zo verwonderlijk. Suiker werkt immers even verslavend als cocaïne.  

Welke gezonde voedingsmiddelen helpen ons van onze suikerverslaving af? 

Gezonde voedingsmiddelenHet is voor niemand gemakkelijk om aan suiker en zoetigheden te weerstaan.

De resultaten van vele grootschalige studies wijzen allemaal in dezelfde richting.

Vooral geraffineerde witte suiker is zo verslavend als bijvoorbeeld cocaïne.

Als je gezondheid en je lichaamsgewicht je lief zijn kun je best alle suiker meteen uit je dagelijks voedingspatroon schrappen.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Ontwenningsverschijnselen

Er zijn vele manieren om van je suikerverslaving definitief verlost te geraken.

Je kunt meteen de botte bijl bovenhalen en meteen met de consumptie van suiker en zoetigheden stoppen.

Dat is geen goed idee.

Plots alle suiker van je dagelijks menu schrappen veroorzaakt ontwenningsverschijnselen waardoor je het niet lang zonder suiker kan.

Stapsgewijs is de beste manier om definitief van je suikerverslaving af te geraken.

En nog goed nieuws: je moet suiker en zoetigheid niet helemaal laten liggen.

Gezonde voedingsmiddelenOns lichaam geeft af en toe zelfs een beetje zoetigheid nodig om over voldoende energie te beschikken.

Het eten van geraffineerde witte suiker is geen goed idee. Daar kun je best zoveel mogelijk van af blijven.

Je vindt deze ongezonde geraffineerde suiker vooral in:

Snoep

Kant- en klare koekjes en gebak

Yoghurt en kwark met vruchtenmoes (een echte suikerbom)

Chips

Alle soorten wit brood

Witte deegwaren en rijst

Alle frisdranken, sport- en energiedranken, ook hun light versie

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Als je de consumptie van deze suikerrijke voeding zoveel mogelijk beperkt ben je al een flink eind op weg naar een suikervrij bestaan. 

Je zult er de positieve effecten al vlug zelf van ondervinden:

In de eerste plaats aan je buikomtrek: twee maten kwijt spelen in slechts evenveel weken is zeker geen uitzondering

Op de weegschaal: hoe minder suiker je eet hoe sneller je afvalt

Gezonde voedingsmiddelenAan je huidskleur: suiker is een van de belangrijkste oorzaak van vroegtijdige huidveroudering met ouderdomsvlekken, rimpels en kraaienpootjes als zichtbare symptomen. Hoe minder suiker je eet hoe jonger, strakker en stralender je er uit ziet

Energiek en vitaal: suiker veroorzaakt vermoeidheid, chronische vermoeidheid en een gebrek aan energie. Door suiker in je voeding zoveel mogelijk te vermijden zul je barsten van energie en vitaliteit. Je zult je in lange tijd nooit meer zo goed in je vel hebben gevoeld

Een gezonde bloeddruk

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Deze gezonde voedingsmiddelen helpen je van je suikerverslaving af:

Gezonde olie van plantaardige olie: zoals olijfolie, zonnebloemolie en walnoten olie. Deze gezonde en natuurlijke oliesoorten leveren je de nodige energie.

Heb je last van een energiedipje?  Voeg dan een koffielepeltjes olijfolie toe aan je koffie. Deze bullet proof koffie brengt je er onmiddellijk weer bovenop

Gedroogde abrikozen: heb je last van een sterk schommelende bloedsuikerspiegel als gevolg van je suikerverslaving?

Vervang dan je je zoete en ongezonde tussendoortjes door enkele gedroogde abrikozen, bij voorkeur de ontzwavelde donkerbruine variant. Gedroogde vruchten zoals abrikozen zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel.

Eet ze samen met wat een handjevol of 20 gram onbewerkte noten. Die voorzien je van een hoeveelheid gezonde vetten.

Een stabiele bloedsuikerspiegel doet je meer vet verbranden en gemakkelijker afvallen

Een handjevol onbewerkte noten, zaden en pitten: die zorgen voor de onmisbare eiwitten en voldoen je behoefte aan suiker. Kies voor eiwitten van plantaardige eiwitten.

Daarmee krijg je de meeste gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels mee naar binnen. Varieer zoveel mogelijk met amandelen, walnoten, hazelnoten, macadamia- , pistache- en paranoten.

Combineer alle soorten noten met bijvoorbeeld zonnebloempitten, pompoenpitten en met sesamzaad, hennepzaad en chiazaad.

Gezonde voedingsmiddelenEet ze zo uit het vuistje of voeg ze toe aan je zelf gemaakte salades, je natuuryoghurt of kwark.

Wees voorzichtig met pinda’s. Dat zijn geen noten en bevatten veel verzadigde vetten.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Kaneel zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel:  hoe stabieler je bloedsuikerspiegel minder bloedsuikerpieken, hoe kleiner je behoefte en drang naar suiker en zoetigheden.

Kaneel kun ge perfect combineren met al je zelf gemaakte groente- en fruitsalades, met yoghurt en kwark, samen met havermout als gezond ontbijt, in je zelf gemaakte smoothie, samen met alle soorten fruit en in je warme gerechten

Zoete aardappel of bataat: is niet vergelijkbaar met de ons vertrouwde aardappelen. Zoete aardappelen zijn rijk aan inuline, een stof die je bloedsuikerspiegel in evenwicht zal houden.

Het zorgt tegelijk voor een langer verzadigingsgevoel waardoor je honger langer uitblijft en je automatisch minder eet.

Zoete aardappelen bevatten ook resistent zetmeel. Dat zorgt voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang.

Gezonde voedingsmiddelenZoete aardappelen smaken lekker zoet en barsten van de sterke antioxidanten en vitamine C. Ze versterken je immuunsysteem, verhogen je natuurlijke weerstand en beschermen tegen de vrije radicalen. Deze laatsten maken ons ziek en versnellen ons natuurlijk veroudringsproces

Ook dit helpt je van je suikerverslaving af:

Drink voldoende water: een gebrek aan voldoende vocht doet je trek in eten en in suiker toenemen. Drink dus voldoende water, tussen de 2,5 en 4 liter per dag. Dat helpt je ook meer ongezond buikvet te verbranden en sneller af te vallen

Eet meer eiwitten: Eiwitrijk voedsel geeft je snel een voldaan gevoel en vermindert je trek in zoet.

Verminder je stress: stress vergroot je trek in zoete, vette en dus ongezonde voeding. Neem dus regelmatig rust en ontspanning

Slaap voldoende: te weinig slaap zorgt heeft hetzelfde effect als stress. Zorg ervoor dat je gemiddeld 8 uur slaapt per nacht

Jij wilt toch ook zo snel mogelijk van je suikerverslaving af en zo je gezondheid en lichaamsgewicht verbeteren doe je door zo weinig mogelijk geraffineerde witte suiker en fructose te eten.

Suikervrij dieet

De positieve effecten van suikerarm eten zul je vlug aan je buikomtrek en aan je lichaamsgewicht merken!

Suikervrij eten = grootste winst + blijvend resultaat

In amper 20 dagen definitief verlost geraken van je suikerverslaving, dat wil jij toch ook? In deze korte periode raak je ook gemiddeld tot 5 kilo en één kledingmaat kwijt. 

Hoe dat kan zonder honger te moeten lijden of calorieën tellen lees je HIER.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

2017-10-14T12:07:16+00:00

About the Author:

2 Comments

  1. C.W. van der Straaten 10 september 2017 at 13:16 - Reply

    Geweldig stuk, ga er eerdaags tijdens revalideren mee kappen, t klopt ehlemaal, bedankt

Leave A Comment