Eten zonder koolhydraten lijst doet je makkelijker suikervrij eten

Eten zonder koolhydraten lijst helpt je gezonder en suikervrij te eten. Daarnaast is het ook een beproefde manier om meer vet te verbranden en makkelijker af te vallen.

Eten zonder koolhydraten lijst is niet hetzelfde dan helemaal geen koolhydraten eten. Snelle koolhydraten en vooral geraffineerde suikers zijn ‘lege voeding’.

Tijdens hun productieproces zijn ze ontdaan van al hun gezonde voedingsstoffen, zodat kunnen we best missen. Het zijn een van de belangrijkste oorzaken van ongezond buikvet en overgewicht.

Trage koolhydraten daarentegen zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen en voedingsvezels. Ze verlengen je verzadigingsgevoel waardoor je honger langer uitblijft en je vanzelf minder eet.

Maar wat kun je het best eten zonder koolhydraten om je gezondheid te stimuleren en sneller je overgewicht te verliezen?

Eten zonder koolhydraten lijstVoor diegenen die iets aan hun overgewicht willen zijn alle koolhydraten hetzelfde. Ze maken ons dik en zijn de belangrijkste oorzaken van overgewicht. Dat is gelukkig slechts gedeeltelijk waar.

Snelle koolhydraten en vooral geraffineerde suikers kun je best uit je dagelijks eetpatroon schrappen. Hun trage variant heb je nodig als belangrijke bron van energie en van gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen, mineralen, sterke antioxidanten, eiwitten en voedingsvezels.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Om gezonder te eten en makkelijker af te vallen kies je de juiste koolhydraten

Het probleem ligt hem dus in de aard van onze voeding. Het is namelijk zo dat onze moderne voeding veel te veel ongezonde verzadigde vetten, transvetten en toegevoegde suikers bevat.

Deze nemen de plaats in van onmisbare gezonde voedingsstoffen. Dat zorgt ervoor dat er meer energie wordt opgeslagen als lichaamsvet. Dat is op zijn beurt verantwoordelijk voor alle vormen van overgewicht.

Koolhydraatarm eten is de enige manier om meer opgeslagen vet te verbranden en sneller af te vallen.

Vergeet hierbij niet voldoende trage koolhydraten te eten.

Afvallen met een betere gezondheid lukt alleen in een gezond voedingspatroon met veel eiwitten en voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten.

Eten zonder eiwitten lijstEten zonder koolhydraten (lijst) is gezond. Gezonde en koolhydraatarme voedingsmiddelen bevatten naast suiker ook geen ongezonde verzadigde vetten en transvetten.

In voeding met trage koolhydraten vind je wel voldoende onverzadigde vetten. Die zijn wél gezond als onmisbare bron van energie. Net als eiwitten geven ze een lang voldaan gevoel waardoor je makkelijker afslankt.

Als je snel wilt afvallen eet je bij voorkeur gezond en natuurlijk met veel eiwitten, voldoende gezonde vetten en trage koolhydraten.

Met Eten zonder koolhydraten (lijst) verlies je tot 3 kilo aan overgewicht per week.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Koolhydraatarm eten doet je niet alleen verantwoord en sneller afvallen, maar helpt ook tegen:

Aderverkalking

Hart- en vaatziekten

Een verstoort cholesterogehalte

Een onstabiele bloedsuikerspiegel met veel pieken en dalen

Hoge bloeddruk

Diabetes type 2

Eten zonder koolhydraten lijstKies steeds voor koolhydraatarme voedingsproducten zonder toegevoegde stoffen synthetische zoetstoffen, geur- , kleur- , smaak- en bewaarmiddelen. Die hebben vaak een tegenovergesteld effect.

Toegevoegde stoffen aan voedingsmiddelen geven je vaak meer eetlust en doen je aankomen in plaats van afvallen.

Met onze complete eten zonder koolhydraten lijst heb je meteen een duidelijk en volledig overzicht van gezonde koolhydraatarme producten die makkelijk overal verkrijgbaar zijn.

Met de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid koolhydraten ga je gegarandeerd vet verliezen en sneller afvallen.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

In zo’n koolhydraatarm eetpatroon eet je zo weinig mogelijk:

Witte soorten brood

Witte deegwaren

Witte rijst

Snoep, koekje en gebak

Kant en klar fruit- en vruchtensappen

Kant en klare soep en sauzen

Gefrituurde gerecehten

Bewerkte voeding zoals vlees als broodbeleg (worst, salami, paté)

Eten zonder koolhydraten lijst koolhydraatarme producten

Eten zonder koolhydraten lijstWe schreven het al: koolhydraatarm betekent niet dat je voortaan helemaal geen koolhydraten meer eet. Lichaam én geest hebben namelijk koolhydraten nodig om goed te kunnen functioneren.

In een koolhydraatarm eet je tussen de  50 en 100 gram gezonde en dus trage koolhydraten per dag.

De hoeveelheid gezonde koolhydraten verschilt van persoon tot persoon. De één heeft meer koolhydraten nodig dan de ander. Hoe actiever je levensstijl hoe meer energie je verbruikt en hoe meer koolhydraten je nodig hebt.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Volg onze eten zonder koolhydraten lijst met de juiste voedingsstoffen en de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid en je valt gegarandeerd af.

Groenten: onbeperkt en minste 300 gram per dag. Groenten vormen het hoofdbestanddeel van je maaltijd.

Peulvruchten: eet minstens éénmaal per weeg erwten, bonen, groentekiemen, kapucijner linzen of kikkererwten.

Volkorenproducten: zoals volkoren brood, volkoren deegwaren en zilvervliesrijst.

Noten: onbewerkt, ongebrand en niet geroosterd. Noten zijn rijk aan gezonde vetten die bijdragen aan gewichtsverlies. Let er wel op dat je voor ongezouten noten en zaden kiest. Eet dagelijks maximaal 25 gram noten en varieer daarbij zoveel mogelijk

Haver

Fruit: eet nooit meer dan drie verschillen stukken fruit per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuiker. Fruit met de kleinste hoeveelheid fruitsuiker zijn:

Aardbeien

Abrikozen

Bramen

Cranberry’s

Eten zonder koolhydraten lijstBessen: en vooral zwarte en blauwe bessen

Meloenen

Perziken

Nectarines

Frambozen

Zoete aardappelen

Quinoa

Boekweit

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Wit Vlees: en vooral kip en kalkoen zijn een belangrijke bron van eiwitten en passen uitstekend in een koolhydraatarm dieet. Eet wekelijks niet meer dan driemaal 100 gram vlees

Vette vis: eet driemaal per week 100 gram wilde zalm, paling, tonijn, schelvis, forel, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, schol, sprot, haring, ansjovis en  schaal- en schelpdieren

Eten zonder koolhydraten lijstZuivel: past in ieder koolhydraatarm dieet.

Vermijd:

Volle en halfvolle melk

Margarine en halvarine

Gezoete zuivelproducten

Light of magere zuivelproducten

Geschikte melkvervangers zijn: ongezoete kokos-, amandel-, of havermelk.

Gefermenteerde zuivel is door de bewerking van bacteriën lichter verteerbaar dan ‘gewone’ zuivel en heeft de eigenschap om de darmflora gezond te houden.

Ook zuivel van geiten- of schapenmelk is beter verteerbaar in onze darmen dan ‘gewone’ zuivel.

Geef de voorkeur aan:

Griekse yoghurt

Kwark

Geitenyoghurt of -kwark

Schapenyoghurt of -kwark

Hüttenkäse

Ricotta

Fetakaas

Eten zonder koolhydraten lijst

De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid bedraagt voor magere natuuryoghurt 125 gram. Voor de bovengenoemde kaassoorten 20 gram per dag.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Eieren: zijn een uitstekende bron van hoogwaardige eiwitten. Daarnaast zijn ze ook rijk aan vitaminen en mineralen. Eieren geven een lang verzadigd gevoel.

Eet tot acht bio- of omega 3- eieren per week.

Oliën: gebruik zo weinig mogelijk zonnebloemolie, sojaolie, maïsolie, slaolie en palmolie

Geef de voorkeur aan:

Kokosolie voor bakken en braden

Extra vierge olijfolie voor het op smaak brengen van salades

Dranken: voldoende en gezond drinken is even belangrijk als gezond en natuurlijk eten.  Drink zo weinig mogelijk frisdranken, kant en klare fruit- en vruchtensappen, light dranken en vitaminewater

Drink bij voorkeur

Water: en zeker 2,5 liter per dag. Breng eventueel op smaak met citroen, munt, gember, komkommer of schijfjes fruit.

Thee zonder suiker

Koffie zonder suiker

Zelf gemaakte smoothies: maar nooit méér dan twee per dag

Eten zonder koolhydraten lijstZoetstoffen: alle zoetstoffen maken afvallen moeilijker en vaak zelfs onmogelijk. Als gevolg van hun zoete smaak verwacht ons lichaam dat er suiker op komst is, maar dat is dus niet het geval.

Ons lichaam blijft signalen uitzenden dat het dringend suiker nodig heeft. Zo word je trek in suiker en zoetigheden er alleen maar groter op.

Kunstmatige zoetstoffen vergroten je risico op diabetes type 2, overgewicht, ongezond buikvet, aderverkalking, hart- en vaatziekten, een verstoort cholesterolgehalte, hoge bloeddruk, en zelfs alzheimer.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Deze kunstmatige zoetstoffen passen niet in een gezond voedingspatroon:

Aspartaam

Acesulfaam-k

Sucralose

Glucose-fructosestroop (HFCS)

Maisstroop

Kies voor natuurlijke zoetmakers zoals:

Pure stevia (zonder maltodextrine)

Xylitol

Kaneel

Banaanpoeder

Kokosbloesemsuiker (met mate)

Rauwe honing (met mate)

Smaakmakers: gebruik geen kant en klare smaakmakers maar breng al je gerechten op smaak met natuurlijke producten.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Aanbevolen natuurlijke smaakmakers zijn:

Eten zonder koolhydraten lijstKruiden (gedroogd of vers)

Citroensap

Limoensap

Olijfolie

Zeezout of Himalayazout 

Zwarte peper

Knoflook

Suikervrij eten met recepten zonder toegevoegde suiker gaat makkelijker met de vele wetenschappelijke voedingstips en recepten van voedingsconsulente Ria Kamele.

Suikervrij dieet

De positieve effecten van suikerarm eten zul je vlug aan je buikomtrek en aan je lichaamsgewicht merken!

Suikervrij eten = grootste winst + blijvend resultaat

In amper 20 dagen definitief verlost geraken van je suikerverslaving, dat wil jij toch ook? In deze korte periode raak je ook gemiddeld tot 5 kilo en één kledingmaat kwijt. 

Hoe dat kan zonder honger te moeten lijden of calorieën tellen lees je HIER.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

2017-12-05T09:53:47+00:00

About the Author:

Francois Appers

Leave A Comment