Gezond vermageren met het suikervrije Heller dieet

Gezond vermageren kan makkelijker dan je denkt. Dan moet je in de eerste plaats suikervrij eten. Dat betekent dat je alle toegevoegde geraffineerde suikers uit je dagelijks eetpatroon schrapt.

Zij zijn immers een van de belangrijkste oorzaken van overgewicht en van problemen met je gezondheid.

Ben je zoals zovelen verslaafd aan geraffineerde suiker en aan ongezonde koolhydraten? Dan is het suikervrije Heller dieet zeker iets voor jou.

Dit gezonde dieet helpt je niet alleen van je suikerverslaving af. Het zorgt ook voor een constante bloedsuikerspiegel. Dat verkleint aanzienlijk je risico op diabetes.

Wat mag je in dit suikervrije Heller dieet wél en wat niet eten om gezond vermageren mogelijk te maken?

Het Heller dieet is in de eerste plaats een gezond dieet.

Het is vooral bestemd voor diegenen die verslaafd zijn aan geraffineerde witte suiker. In je eentje vechten tegen het verslavend witte goedje is een ongelijke strijd die je maar erg moeizaam wint.

Met  het Heller dieet sta je er niet meer alleen en dat maakt een gezond vermageren makkelijker. Het pakt naast je verslaving ook je bloedsuikerspiegel.

Met het Heller dieet blijft je bloedsuikerspiegel meer stabiel. Het is daardoor zelfs geschikt voor diabetici. 

Gezond vermageren met twee volwaardige maaltijden per dag

In het Heller dieet eet je twee maaltijden met zo weinig mogelijk koolhydraten.

Dat heeft uiteraard vele voordelen:

Je verzadigingsgevoel wordt verlengd

Je honger wordt uitgesteld 

Je eet automatisch minder

Je verbrandt meer ongezond buikvet

Je valt makkelijker en dus sneller af

Je cholesterolgehalte raakt weer in evenwicht door je slechte LDL- cholesterol te verlagen en je gezonde te verhogen

Je hoge bloeddruk verlaagt

Je eet veel gezonder

Dankzij een betere gezondheid voel je je beter in je vel dan ooit tevoren

Gezond vermageren met het Heller dieet

Als je teveel suiker en zoetigheden eet heb je wellicht ook last van overgewicht.

En dan is dit Heller dieet zeker iets voor jou.

Op korte termijn raak je zelfs verslaafd aan suiker waardoor je niet meer verzadigd raakt en je constant honger hebt.

Voeding rijk aan snelle koolhydraten (suiker):

vind je vooral in snoep, koekjes en gebak, in chips, alle soorten wit brood, in geraffineerde witte deegwaren en in witte rijst.

Een suikerverslaving herken je aan een constant hongergevoel en een voortdurend verlangen naar zoet.

Heller vermindert je insulinegehalte in je bloed. Gezond vermageren wordt dan veel makkelijker.

Zodanig zelfs dat het Heller dieet zelfs uitstekend geschikt is voor is diabetici

Gezond vermageren: de basis van het Heller dieet

Verwacht niet dat je met dit Heller dieet veel gewicht verliest in korte tijd.

Met zo’n koolhydraat arm dieet  vermager je geleidelijk.

Dit langzamer gewichtsverlies is dan ook blijvend. Het zo gevreesde jojo effect blijft uit en de verloren kilo’s komen nooit meer terug.

Verborgen suikers zijn het gevaarlijkst. Ze leiden tot een suikerverslaving zonder dat je er iets van merkt.

In het Heller dieet eet je geen voeding met toegevoegde en geraffineerde suikers.

Je eet gezond en vooral natuurlijk met veel:Groenten: minstens 500 gram rauwe of gekookte groenten per dag. je eet alle groenten onbeperkt met een lichte voorkeur voor groene bladgroenten zoals spinazie, andijvie, sla, alle groene koolsoorten, broccoli, tuin- en waterkers

Fruit: maar nooit meer dan twee verschillende stukken fruit per dag vanwege de aanwezigheid van fruitsuikers

Onbewerkte noten: die zijn ongezouten, niet geroosterd en ongebrand. Alle noten maar vooral walnoten, hazelnoten, amandelen, macadamianoten, pistachenoten en paranoten zijn rijk aan gezonde onverzadigde vetten

Onbewerkte zaden: zoals lijnzaad, sesamzaad en chiazaad

Onbewerkte pitten: zoals zonnnebloem- en pijnboompitten

Vette vissoorten: de meest bekenden zijn wilde zalm, paling, tonijn, schelvis, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, sprot, haring en ansjovis. Het zijn één voor één belangrijke bronnen van gezonde vis vetzuren en vooral omega 3.

Gezond vermageren met gezonde, evenwichtige en gevarieerde maaltijden

Dankzij gezonde en perfect samengestelde maaltijden wordt met het Heller dieet de inname van de hoeveelheid koolhydraten geleidelijk aan afgebouwd. Daardoor geraakt je insuline balans en je bloedsuikerspiegel eindelijk weer in evenwicht waardoor je gemakkelijker en gezond zal afvallen. Volgens de samenstellers  Rachael en Richard Heller is hun programma geen echt dieet maar een gezonde levensstijl.

Deze gezonde levensstijl wordt gekenmerkt door:

        • Drie maaltijden per dag: twee daarvan zijn koolhydraat arm, rijk aan onmisbare voedingsvezels en eiwitten. De derde maaltijd geldt als beloning waarbij zelfs voeding rijk aan koolhydraten is toegestaan.
        • Tijdstip: er bestaat een verband tussen het moment waarop je een maaltijd gebruikt en de concentratie insuline die wordt aangemaakt. Hoe korter je koolhydraat rijke maaltijd duurt hoe minder insuline wordt aangemaakt. Niet treuzelen tijdens het eten is dus de boodschap.
        • Minder vet: je lichaam zal minder insuline produceren waardoor minder overtollige calorieën als vet worden opgeslagen.

De belangrijkste voedingsmiddelen voor de 2 vezel en eiwit rijke maaltijden zijn : groenten met uitzondering van mais en peulvruchten, eieren, mager vlees zoals kip, kalkoen en konijn, vis en agere kaas

Voor wie is het Heller dieet geschikt 

Herken je de symptomen van een koolhydraat verslaving, dan kan een Heller dieet je zeker helpen. Dat is eveneens het geval voor patiënten met diabetes type 2. Het Heller verminderd immers de insuline productie en controleert je bloedsuikerspiegel. Met het Heller dieet zal je ook langzaam maar zeker overgewicht kwijt spelen.  Dat heb je te danken aan het feit dat je hersens weer signalen ontvangen als je verzadigd bent.

Minder insuline zorgt voor minder vet opslag en het gemakkelijker afbreken van vet.

Ook Natuurlijk! Suikervrij beperkt de inname van koolhydraten, dus kan een goed alternatief vormen als Heller je niet bevalt.

2017-12-13T20:06:44+00:00

About the Author:

Leave A Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.