Bloedsuikerspiegel stabiel houden op een natuurlijke manier

Een stabiele bloedsuikerspiegel is onmisbaar op je gezondheid te verbeteren, meer opgeslagen lichaamsvet te verbranden en makkelijker je overgewicht kwijt te spelen. Je bloedsuikerspiegel stabiel houden zonder hoogten en laagten doe je op vele manieren.

De zachte en natuurlijke manier met een gezond, evenwichtig en gevarieerd eetpatroon en voldoende lichaamsbeweging is nog altijd sterk aan te raden.

Kaneel is er een passend voorbeeld van. Door kaneel aan je gezond voedingspatroon toe te voegen ben je al een flink eind op weg om je insulinegevoeligheid te verbeteren.

Kamp je regelmatig met de ernstige gevolgen van een onstabiele bloedsuikerspiegel? Lees dan zeker verder, want dan zal dit artikel je zeker helpen. Doe er dan onmiddellijk iets aan om erger te voorkomen. 

Met deze gezonde voeding kun je zelf makkelijker je bloedsuikerspiegel in bedwang houden.

Je bloedsuiker hangt van vele factoren af. Niet in het minste van wat, hoeveel en wanneer je eet. Daardoor kunnen we zelf veel doen om onze bloedsuikerspiegel op een gezond peil te houden.

Onze bloedsuikerspiegel of bloedglucosespiegel is de hoeveelheid glucose die opgelost wordt in ons bloed. Die waarde wordt uitgedrukt in millimol per liter bloed.

Alles over hoe je zelf je bloedsuikerspiegel kunt verlagen, vind je HIER

Je hebt een gezonde bloedsuikerspiegel als deze varieert tussen vier en zes millimol per liter bloed. Twee uur na iedere maaltijd moet je bloedsuiker alvast onder de 8 mmol/l liggen.

Men spreekt van hyperglykemie of een te hoge bloedsuikerspiegel bij waarden hoger dan 8 mmol/l. Als je nuchter een waarde boven de 7,0 mmol/l laat noteren spreekt men van diabetes of suikerziekte.

De belangrijkste symptomen van diabetes zijn:

  • Voortdurend dorst hebben en veel drinken en plassen
  • Regelmatige infecties
  • Jeuk over gans je lichaam
  • Vermoeidheid
  • Verhoogde prikkelbaarheid

Heb je last van een hoge bloedsuiker? Doe er dan onmiddellijk iets aan. Hoe langer dit blijft aanslepen hoe ernstiger de klachten.

Als gevolg van wat, hoeveel en wanneer je eet varieert je bloedsuikerspiegel voortdurend.

Zo is voor een maaltijd je bloedsuikerspiegel steeds iets lager dan gemiddeld anderhalf uur na iedere maaltijd. De belangrijkste reden hiervan moet gezocht worden in de concentratie glucose dat in je voeding aanwezig was en in je bloed terecht komt. Al onze lichaamscellen gebruiken deze glucose als belangrijke bron van onmisbare energie.

Alles over hoe je zelf je bloedsuikerspiegel kunt verlagen, vind je HIER

De belangrijkste gevolgen van een hoge bloedsuikerspiegel

De belangrijkste gevolgen van een hoge bloedsuikerspiegel zijn:

  • Overgewicht, zwaarlijvigheid en obesitas
  • Diabetes
  • Aderverkalking
  • Hart- en vaatziekten
  • Hoger risico op allerlei ontstekingen
  • Een verzwakt immuunsysteem
  • Een verminderde natuurlijke weerstand 
  • Concentratiestoornissen
  • Depressie
  • Dementie en Alzheimer
  • Gezichtsproblemen
  • Versnelt je natuurlijk verouderingsproces

Alles over hoe je zelf je bloedsuikerspiegel kunt verlagen, vind je HIER

Zo zorg je zelf voor een gezonde bloedsuikerspiegel:

  • Eet meer voeding rijk aan hoogwaardige eiwitten: eiwitten helpen om de omzetting van koolhydraten in glucose in je bloedstroom zoveel mogelijk te beperken. Daardoor kan je lichaam je verminderen. Zo heeft je lichaam het veel makkelijker om je bloedsuikerspiegel te regelen
  • Voeding rijk aan hoogwaardige eiwitten: mager vlees zoals kip, kalkoen en konijn, alle vette vissoorten (wilde zalm, paling, tonijn, kabeljauwfilet, heilbot, tarbot, dorade, makreel, sardienen, haring en ansjovis), noten (hazelnoten, kastanjes, walnoten en amandelen)quinoa, spirulina, chlorella, zeewier, kelp en algen), magere zuivel (melk, kaas, kwark en yoghurt),n champignons en eieren
  • Kies voor gezonde suikervervangers: zoals stevia, sukrin, Ceylon kaneelpoeder, aardbeienpulp, vanille en gember maar ook zoete kruiden (kruidnagelpoeder, speculaaskruiden, anijspoeder en gedroogde verse munt) zoete groenten (pompoenen, venkelknol, gele paprika, zoete puntpaprika, zoete uien, zwarte knoflook, zoete aardappel, cherry tomaatjes en ), aardpeer
  • Vervang je drie grote maaltijden door meerdere (zes of acht) beperkte eetmomenten per dag
  • Gebruik zoveel mogelijk kaneel in je gerechten: kaneel helpt om je gevoeligheid voor insuline te verbeteren
  • Vijg cactus: helpt je verstoort cholesterolgehalte weer in evenwicht te brengen
  • Knoflook: verlaagt je slechte LD_ cholesterol en verhoogt de gezonde HDH- cholesterol
  • Uien: onderzoekers aan de University van Gezira in Soedan ontdekten dat van diabetespatiënten verlaagt. Dat hebben uien te danken aan hun Bloedsuikerspiegelgrote dosis flavonoïden en zwavel

Jij wilt toch ook blijvend je overgewicht verliezen en in amper 20 dagen je één kledingmaat kwijt spelen? Maak dan vrijblijvend kennis met hoe je in zo’n korte tijd je trek in suiker en zoetigheden definitief kwijt bent zonder honger of calorieën tellen.

 

  • Regelmatig te bewegen: dagelijks een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen op je eigen tempo zijn daarvoor voldoende. Hoe groter je inspanningen hoe meer energie je verbruikt en hoe lager je behoefte aan het hormoon insuline
  • Regelmatig te ontspannen en voldoende te slapen: hoe stress gevoeliger en hoger je stresswaarden hoe meer glycogeen je lever naar je bloed stuurt. Glycogeen is afkomstig van de hoeveelheid glucose en doet je bloedsuikerspiegel razendsnel stijgen

Al ruim 5 jaar helpt Miss Natural mensen om suikervrij te gaan leven middels de online cursus ‘Natuurlijk! Suikervrij’. Al meer dan 9.000 mensen gingen je voor en ervaren de vele voordelen van suikervrij leven. Alle ervaringen en waardevolle feedback van deelnemers hebben wij verwerkt in deze cursus. Er bestaan geen kant-en-klaar diëten of eetmethodes die voor iederéén geschikt zijn. Ieder lichaam is immers uniek. Daarom is het optimaliseren van een gezonde levensstijl een persoonlijke ontdekkingsreis waarbij ik je stap voor stap zal leren wat goed voor je is.

Wil jij naast de info in deze video ook GRATIS elke 3 maanden het Miss Natural Magazine ontvangen? Vul dan hieronder je naam en email adres in, en krijg meteen de eerste uitgave in je mailbox. Blader het magazine heerlijk door als ontspanmoment op je tablet of achter de computer met een kop thee.


2017-01-04T15:58:27+00:00

About the Author:

Leave A Comment