Suikerarm eten voor gezonde overgang zonder overgewicht

Suikerarm eten zonder geraffineerde witte suiker zorgt voor een gezonde overgang zonder overgewicht. Tijdens de overgang hebben vrouwen veel last van vervelende overgangsklachten zoals opvliegers, hoofdpijn, overmatig transpireren en plotse stemmingswisselingen.

Tijdens de overgang worden vrouwen vaak geconfronteerd met overgewicht en wordt meer vet verbranden en afvallen steeds moeilijker. Natuurlijk en suikerarm eten is nodig voor een gezonde overgang zonder overgewicht en andere vervelende symptomen.

Hoe kunnen we gezond en natuurlijk eten tijdens de overgang?

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Bij de overgang denkt de meerderheid van de vrouwen vooral aan de welbekende opvliegers. Er zijn uiteraard veel meer overgangsklachten waarmee vrouwen tijdens hun overgang worden geconfronteerd.

De belangrijkste overgangsklachten op een rijtje:

Teveel ongezond buikvet

Moeilijk en zelfs niet afvallen

Opvliegers

Overmatig transpireren

Hevige hoofdpijn en migraine

Plotse stemmingswisselingen

Hyperventileren

Geheugenverlies en concentratiestoornissen

Slaapproblemen zoals moeilijk inslapen

Natuurlijk en suikerarm eten verhelpt al deze klachten

In de overgang geraken je hormonen danig in de war.

En dat is één van de belangrijkste oorzaken van al deze klachten. Een gezond eetpatroon met natuurlijke voeding en met weinig of geen witte suiker kan je overgang niet stoppen.

Het zal wél de vele overgangsklachten sterk verminderen. 

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Er wordt vooral de laatste jaren veel onderzoek gedaan naar de oorzaken van de vele overgangsklachten en de manieren om die zoveel mogelijk te verzachten.

Zo blijkt dat Japanse vrouwen veel minder last van de overgang.

SUIKERARM ETENVolgens wetenschappers heeft men dit vooral te danken  aan soja en sojaproducten die in Japan vaak op het menu staan op het menu staan.

Dat kun je voortaan nu ook met deze vele gezonde recepten die je ook gemakkelijk en snel kunt bereiden.

Suikerarm eten helpt je je gezond gewicht beter onder controle te houden

Tijdens en na de overgang zul je merken dat het veel moeilijk is om je gezond gewicht te behouden of om je overgewicht te verliezen.

Dat komt omdat je vetverbranding trager werkt waardoor je moeilijker opgeslagen vet verliest en dus gemakkelijker aankomt in plaats van afvalt.

Eet je na je overgang hetzelfde dan er voor dan zul je langzaam maar zeker aankomen. 

Afvallen doe je alleen door gezond en vooral natuurlijk te eten en voldoende te bewegen. Door dagelijks meer te bewegen gebruik je meer energie (calorieën) waardoor je minder snel aankomt.

Suikerarm eten zonder geraffineerde witte suiker helpt je gemakkelijker afvallen en je gezond gewicht behouden.

Veel  voeding met geraffineerde suikers eten doet je bloedsuikerspiegel snel erg hoog stijgen. Je voelt je daardoor vitaal en energiek en je honger verdwijnt.

Je hoge bloedsuikerspiegel zorgt ervoor dat je pancreas of alvleesklier meer insuline aan maakt. Zo daalt je bloedsuikerspiegel even snel dan hij steeg. Je trek in zoet vergroot en je krijgt weer honger.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Suikervrij eten zorgt voor een stabiele bloedsuikerspiegel

Eet je suikervrij, dus zonder witte suiker, dan kun je deze vicieuze cirkel doorbreken en blijft je sterk wisselende bloedsuikerspiegel meer stabiel.

Na een korte aanpassingsperiode geraak je gewoon aan dit gezond en suikerarm eetpatroon. Je verbrandt weer meer vet en zult gemakkelijker afvallen.

Met ouder worden krijg je vooral last van een buikje. Dat ongezond buikvet is het gevolg van een trager werkende stofwisseling of vetverbranding.

Hoe ouder we worden hoe trager ons metabolisme of stofwisseling werkt en hoe moeilijker we het krijgen om op gewicht te blijven.

Meer bewegen op oudere leeftijd doet je plaatselijk niet meer vet verbranden

Suikerarm etenOm hun strak figuur te behouden gaan vele vrouwen tijdens en na de overgang op een streng dieet, nemen ze voedingssupplementen of gaan naar de fitness of sportschool.

Meer bewegen heeft weinig of geen zin om ook na je overgang je slank figuur te behouden of terug te krijgen.

Buikspieroefeningen bijvoorbeeld hebben vaak het tegenovergestelde waardoor ze meer vet opslagen op hun buik, heupen en billen. Deze oefeningen zijn niet afgestemd op vrouwen ouder dan veertig.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Door onaangepaste buikspieroefeningen geraken je hormonen steeds meer uit evenwicht waardoor je steeds meer vet opslaat.

Je kunt dit voorkomen door het volgen van een aangepast en gezond eetpatroon zonder geraffineerde witte suiker. Zo word je vetverbranding extra geactiveerd. Je zult op deze manier opnieuw meer buikvet verbranden.

Suikerarm eten tegen overgewicht in de overgang

Als je niet afvalt omdat je de verkeerde oefeningen doet zul je het dus van je eetpatroon moeten hebben om je overtollige kilo’s kwijt te spelen. Deze vaak extreme, eenzijdige en ongezonde diëten kun je onmogelijk lang volhouden.

Dat kun je wél met deze vele gezonde recepten die je ook gemakkelijk en snel kunt bereiden.

Zo hou je gezond en suikerarm eten gemakkelijker, heb je minder snel weer honger en trek in zoetigheden waardoor je je slanke lijn sneller terug krijgt.

Gezonder eten en je lichaamsgewicht verbeteren doe je door zo weinig mogelijk geraffineerde witte suiker te eten.

Suikerarm eten

De positieve effecten van suikerarm eten zul je vlug aan je buikomtrek en aan je lichaamsgewicht merken!

Suikervrij eten = grootste winst + blijvend resultaat

In amper 20 dagen definitief verlost geraken van je suikerverslaving, dat wil jij toch ook? In deze korte periode raak je ook gemiddeld tot 5 kilo en één kledingmaat kwijt. 

Hoe dat kan zonder honger te moeten lijden of calorieën tellen lees je HIER.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

2017-10-14T12:06:02+00:00

About the Author:

Leave A Comment