Suikervrije recepten: Noedel salade van kool en zonnebloempitten

Noedel salade van kool en zonnebloempitten… Met dit gezonde recept doe je weer de nodige energie om fitter en vitaler dan ooit te kunnen functioneren. En dat niet alleen, suikervrij eten in combinatie met kolen en pitten ondersteunt je gezondheid.

Veruit een van de belangrijkste voordelen van suikervrij eten is ongetwijfeld dat je over meer energie beschikt waardoor vermoeidheid veel minder vat op je krijgt.

Dankzij een gezond eetpatroon zonder suiker ben je vitaler dan ooit. Meteen voldoende redenen om deze noedel salade met allerlei pitten en zaden eens uit te proberen.

KoolsaladeHeb je regelmatig met onbeheersbare eetbuien af te rekenen? Dan zal je door suikervrij te eten daar weinig of geen last meer van hebben.  Zonder suiker zal je daar bovenop gezond vermageren zonder jojo effect. Suiker is ook één van de belangrijkste vijanden van je huid, haar en nagels. Die zullen er met een suikervrij dieet dus zeker ook hun voordeel mee halen. Rijk aan gezonde voedingsstoffen

En ook alle koolsoorten zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen zoals vitaminen en mineralen. Vrijwel alle koolsoorten zijn rijk aan vitamines en mineralen.

        • Kolen rijk aan vitaminen: A, alle koolsoorten bevatten vooral vitamine A, B 2, B 6, C
        • Kolen rijk aan mineralen: calcium, ijzer, kalium
        • Calorieën: kolen bevatten nauwelijks calorieën zodat ze in geen enkel gezond dieet mogen ontbreken.  relatief weinig calorieën. Honderd gram van deze groenten zijn goed voor amper 50

Meer suikerarme en suikervrije recepten, vind je hier leefnugezonderbuttonreceptenKLEINRecept noedel salade met kool en zonnebloempitten

        • Ingrediënten voor 4 personen: één spitskool of je favoriete kool, in fijne stukjes gehakt, 500 gram noedels, een kopje zonnebloempitten. een half kopje amandelschilfers, een kopje koolzaadolie, zes theelepeltjes stevia of een andere gezonde suikervervanger, en drie theelepeltjes appelwijn azijn

De bereiding

      •  Doe de noedels, de zonnebloem pitten en de amandelen in je blender en mix
      • Als alles fijn gemalen is voeg je er de olie, de gezonde suikervervanger en appelwijn azijn aan toe
      • Giet dit mengsel over je fijn gehakte stukjes kool
      • Bak alles in de olie tot de noedels zacht zijn
      • Laat afkoelen en geniet van een lekkere en vooral super gezonde salade. Smakelijk!
      • Extra tip: deze lekkere en gezonde salade laat zich gemakkelijk combineren met allerlei gezonde ingrediënten. Hou je maar van pit? Voeg er dan allerlei pepers of andere favoriete (rauwe) groenten en/of kruiden aan toe!
2017-01-04T15:58:28+00:00

About the Author:

Leave A Comment