Is Sukrin koolhydraatarm en dus geschikt voor diabetici?

 Sukrin of Erythritol is een natuurlijke suikervervanger die steeds meer en meer wordt aanbevolen.  Vergeleken met geraffineerde witte suiker zorgt sukrin voor vele gezondheidsvoordelen. Sukrin heeft dezelfde smaak als suiker.

Vele suikervervangers zoals stevia zorgen voor een bittere nasmaak. Dat is een belangrijke oorzaak dat suikervervangers nog altijd veel te weinig gebruikt worden. 

Sukrin bevat ook geen calorieën.  Het is daar bovenop een natuurlijk zoetmiddel dat door lichaam gemakkelijk wordt opgenomen. 

Is sukrin wel zo gezond zoals wordt gezegd en is het koolhydraatarm en dus ook geschikt voor diabetici?

Zoals eerder al aangehaald is sukrin een natuurlijk en calorievrij alternatief voor geraffineerde witte suiker en andere kunstmatige zoetstoffen.  Zijn belangrijkste bestanddeel is erythritol.

SurkinDeze stof komt van nature voor in:

Appelen en peren

Druiven

Meloenen

Champignons

Rode wijn

In kaas

In gefermenteerde voeding: zoals zuurkool, augurken, kimchi, tamari, Shoyu, miso, tempé, amazake, gefermenteerde groente(sappen), kombucha, lupine burgers, zure zuivel zoals kefir, biologische rauwmelkse yoghurt, en rauwmelkse kaas

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

De voordelen van sukrin:

Smaakt en ziet eruit als suiker

Is een natuurlijk product zonder toevoegingen

Bevat geen calorieën

Verhoogt de bloedsuikerspiegel niet waardoor er geen extra insuline wordt aangemaakt

Zorgt voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang 

Is sukrin koolhydraatarm 

SukrinSukrin wordt gemaakt door een natuurlijk gistingsproces.

Het bevat bevat niet alleen geen calorieën, maar ook geen koolhydraten. Surkin is niet alleen een gezond alternatief voor suiker.

Het is koolhydraatarm en past in ieder gezond voedingspatroon.

Sukrin is ook licht verteerbaar en heeft geen vervelende bijwerkingen zoals de meeste andere kunstmatige zoetstoffen.

Door al deze voordelen is sukrin veilig en geschikt voor diabetici.

Sukrin bezit 75 procent van de zoetkracht van suiker en is geschikt voor:

Diabetici

Past in ieder koolhydraatarm dieet

Is een veilig en gezond zoetmiddel voor mensen die kampen met candida 

Is gunstig voor kinderen met ADHD

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Sukrin heeft geen invloed op onze stofwisseling

Geraffineerde witte suiker is ongezond en een van de belangrijkste oorzaken van ongezond buikvet en overgewicht.

Als natuurlijke zoetstof breken we sukrin niet afbreken. Het verlaat ons lichaam zo goed als ongewijzigd via onze urine.

In tegenstelling tot suiker en andere kunstmatige zoetstoffen heeft sukrin geen invloed op je:

Metabolisme of stofwisseling

Insuline niveau

Cholesterolgehalte

Spijsvertering 

Vetverbranding

Sukrin en diabetes

SukrinSuiker is niet verboden voor diabetici maar je eet er best zo weinig mogelijk van.

Na het eten van suiker en zoetigheden gaat onze bloedsuikerspiegel razendsnel de hoogte in, om onmiddellijk daarna even snel te dalen.

Dat geldt uiteraard ook voor diegenen die niet suikerziek zijn.  De wereld gezondheidsorganisatie beveelt aan om dagelijks niet meer dan 50 gram suiker te eten.

We krijgen daar een veelvoud van naar binnen.

Suiker is aanwezig is bijna alle voedingsmiddelen.

Met het drinken van twee glazen frisdrank zitten we al boven die 50 gram suiker.

Toegevoegde suikers vind je in alle kant en klare voeding, in  diepvriesmaaltijden en zelfs in pastasaus, brood, in kant en klare sauzen en soepen en zelfs kipfilet.

Sukrin is uitstekend om mee te bakken.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Sukrin en diabetes zijn een goede combinatie. 

Dat komt omdat het product op dezelfde manier je lichaam verlaat dan het er binnenkomt. Het bevat geen calorieën en heeft geen invloed op je bloedsuikerspiegel.

Wanneer we suiker eten maakt onze pancreas of alvleesklier meer insuline aan om suiker te verwerken en om je bloedsuikerspiegel weer op een gezond niveau te brengen.

Diabetici zijn daar niet meer zélf toe in staat en moeten insuline spuiten om hun bloedsuikerspiegel weer op peil te krijgen.

Dit natuurlijk zoetmiddel heeft geen invloed op onze bloedsuikerspiegel en kun je zelfs als diabetes patiënt onbeperkt gebruiken.

Suikervrij eten? Dat gaat gemakkelijker met de vele tips en adviezen van voedingsconsulente Ria Kamele.

Suikervrij dieet

Zo ben je in slechts 20 dagen suikervrij! 

De positieve effecten van suikerarm eten zul je vlug aan je buikomtrek en aan je lichaamsgewicht merken!

Suikervrij eten = grootste winst + blijvend resultaat

In amper 20 dagen definitief verlost geraken van je suikerverslaving, dat wil jij toch ook? In deze korte periode raak je ook gemiddeld tot 5 kilo en één kledingmaat kwijt. 

Hoe dat kan zonder honger te moeten lijden of calorieën tellen lees je HIER.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

2017-11-15T13:14:00+00:00

About the Author:

Leave A Comment