Zo herkennen we een suikerverslaving en geraken we ervan verlost

Suikerverslaving komt veel meer voor dan je denkt. Velen beseffen het nog altijd niet dat ze echt verslaafd zijn aan suiker. Besloot je onlangs suikervrij te gaan eten?

Dan zal je deze nieuwe en gezonde eetgewoonte al vlug ondervinden. Tijdens de aanvangsfase van je suikervrij dieet zal je vlug met je neus op de feiten worden gedrukt.

Als er zoiets als een suikerverslaving bestaat, en wees gerust dat is ook zo, zal je de eerste dagen en weken met typische ontwenningsverschijnselen worden geconfronteerd.

Hoe herkennen we een suikerverslaving en geraken we ervan verlost?

Velen denken nog steeds dat verslaafd geraken aan suiker onmogelijk is. Niets is minder waar. Zo’n suikerverslaving komt steeds meer en meer voor.

Dat is niet zo verwonderlijk als je weet dat de meeste voeding, zelfs die waarvan je denkt dat het gezonde voeding betreft, barst van de geraffineerde ongezonde suikers.

We gebruiken steeds meer voorverpakt, bewerkt en kant- en klare voeding waar massaal suiker wordt aan toegevoegd. Dat is eveneens zo met je dagelijks brood, met groenten uit blik, en allerlei zuivelproducten dat als gezonde voeding wordt beschouwd.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Suiker is uiterst verslavend

Hoe meer zoetigheden en dus suiker je eet, hoe groter je trek in zoetigheden. Is dat niet het beste bewijs dat suiker écht verslavend werkt?

Je lichaam heeft suiker nodig. Suiker wordt immers omgezet in onmisbare energie. Maar je lichaam kan best zonder geraffineerde witte suiker

De resultaten van tal van wetenschappelijke onderzoeken tonen eensgezind aan dat je beter zonder deze witte geraffineerde suikers functioneert.

Kies voor een gezond voedingspatroon zonder deze toegevoegde witte suikers en je zal dat onmiddellijk aan je gezondheid en lichaamsconditie ondervinden.

Je bent veel gezonder af met groenten en fruit, met vis, magere vleessoorten, noten, zaden, bonen, peulvruchten, olijfolie en volkorenproducten.

Je zal je hiermee energieker en fitter voelen dan ooit. Je zal op deze manier zelfs minder en minder naar zoete en dus ongezonde tussendoortjes verlangen.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Ontwenningsverschijnselen bij een suikerverslaving

De beste manier om van je suikerverslaving verlost te geraken is er van het ene in het andere moment mee te stoppen. Dat je wel degelijk suiker verslaafd kan worden zal je dan direct zelf merken. Koos je voor een suikervrije voeding dan zal je het de eerste dagen niet gemakkelijk hebben.

Word je geconfronteerd met vervelende symptomen waarvan je vroeger nauwelijks last had zoals hoofdpijn, duizeligheid, misselijkheid en braken maar ook met stijve spieren en spierkrampen, prikkelbaarheid en plotse stemmingswisselingen, rusteloosheid, overmatig transpireren, trillende spieren, slapeloosheid,emotionele reacties en met slecht ruikende adem? Dat zijn de typische ontwenningsverschijnselen van je suikerverslaving. Heb je last van ontwenningsverschijnselen, grijp dan zeker niet naar zoetigheden maar eet iets hartigs. Suiker en zoet hebben ook een negatieve invloed op je mentale gezondheid.

Je lichaam zuiveren na een suikerverslaving

Koos je voor een gezonde voeding zonder suiker dan is het aan te raden om je lichaam te zuiveren van alle toxische afvalstoffen van je suikerverslaving. Vooral je lever en je nieren kregen het daarbij zwaar te verduren.

Je lever en nieren zuiver doe je bij voorkeur met:

Fruit rijk aan vitamine C: aardbeien, kiwi’s, mango’s, citrusvruchten zoals sinaasappelen grapefruit, mandarijnen, citroenen, sinaasappelen, lychees en papaja

Groenten rijk aan vitamine C: bloemkool, broccoli, groene kool, koolrabi, rode en groene paprika, rode kool, spruitjes: bleekselderij, boerenkool, Chinese kool, doperwten, koolraap, peulen, raapstelen, rammenas, savooikool, sla, spinazie, spitskool, tuinbonen, en witte kool.

Zo geraak je van je ontwenningsverschijnselen verlost:

Om van je ontwenningsverschijnselen na een suikerverslaving af te geraken eet je vooral:

Gezond ontbijt: kies voor een gezond en eiwitrijk ontbijt. Zo blijft je bloedsuikerspiegel stabiel, wordt er minder insuline aangemaakt. Insuline is ene hormoon dat onze vetverbranding regelt. Hoe minder insuline in je bloed terecht komt hoe meer vet je verbrandt en hoe gemakkelijker je afvalt

Noten en zaden: zijn rijk aan essentiële gezonde vetzuren. Geef  hierbij de voorkeur aan lijnzaad en amandelen

Voeding rijk aan mineralen: zoals chroom, calcium, magnesium, zink, mangaan en selenium. Deze mineralen zijn vooral aanwezig in groene groenten zoals spinazie, andijvie, broccoli, allerlei groene koolsoorten, in waterkers en in fruit zoals alle citrusfruit maar ook in mango, kiwi, grapefruit, lychie en papaja

Drinken: drink minstens 2,5 liter water per dag

Gezonde suikervervangers: kies voor natuurlijke en gezonde suikervervangers zoals stevia

Extra lichaamsbeweging: neem minstens een half uur extra lichaamsbeweging in open lucht. Een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen op je eigen ritme is efficiënter dan een keer per week enkele uren trainen als een topsporter

Je gezondheid en je lichaamsgewicht verbeteren doe je door zo weinig mogelijk geraffineerde witte suiker te eten.

Suikervrij dieet

De positieve effecten van suikerarm eten zul je vlug aan je buikomtrek en aan je lichaamsgewicht merken!

Suikervrij eten = grootste winst + blijvend resultaat

In amper 20 dagen definitief verlost geraken van je suikerverslaving, dat wil jij toch ook? In deze korte periode raak je ook gemiddeld tot 5 kilo en één kledingmaat kwijt. 

Hoe dat kan zonder honger te moeten lijden of calorieën tellen lees je HIER.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!
2017-10-14T11:53:43+00:00

About the Author:

Leave A Comment