Eet meer onbewerkte noten als gezond en suikervrij tussendoortje

Suiker is aanwezig in de meeste voedingsproducten. Zelfs in grote concentraties. Er bestaat uiteraard een groot verschil tussen natuurlijke suikers zoals in fruit en toegevoegde suikers in industriële voeding uit de supermarkt. Toch zijn er nog altijd voldoende keuzemogelijkheden, zelfs als je suikervrij wilt eten.

Noten puur natuur en suikervrij

Als je zoveel mogelijk zonder suiker wilt eten kies je uitsluitend voor puur natuurlijke producten. Hoe minder je voeding is bewerkt, hoe kleiner de concentratie aan suiker. Dat is zeker het geval met noten. Deze zijn dus zeker geschikt als suikervrij en gezond tussendoortje.

Geef steeds de voorkeur aan onbewerkte noten

Ga je ze voortaan ook meer eten? Koop ze dan steeds vers bij de groenteboer. Zo ben je zeker dat je onbewerkte noten eet ze. Die zijn ongezouten, niet gebrand en niet geroosterd. Koop je ze toch liever voorverpakt? Controleer dan eerst de verpakking om te weten dat je ze onbewerkt zijn.

Verse en dus rauwe noten zijn super gezond en zorgen voor een goede spijsvertering, een gezonde darmflora en een vlotte stoelgang.

Geroosterde noten werden sterk verhit waardoor ze voor een zure spijsvertering kunnen zorgen. Verse en onbewerkte voedingsmiddelen producten laten je maximaal profiteren van hun hoge concentratie aan gezonde voedingsstoffen.

Verse noten zijn rijk aan gezonde voedingsstoffen 

Vers barsten ze van de gezonde voedingsstoffen. In de eerste plaats van gezonde en dus onverzadigde vetten. Naast gezonde vetten hebben ze ook veel hoogwaardige eiwitten, onmisbare voedingsvezels, vitamines en mineralen aan boord.

Onbewerkte noten zijn rijk aan:

  • Vitaminen: vooral vitamine B1 en vitamine C
  • Mineralen: een hoge dosis ijzer
  • Gezonde onverzadigde vetten: in onbewerkte noten vind je veel gezonde onverzadigde vetten.

Noten beschermen tegen:

  • Overgewicht
  • Ongezond buikvet
  • Aderverkalking
  • Hart- en vaatziekten
  • Een verstoort cholesterolgehalte
  • Hoge bloeddruk
  • Diabetes

Onbewerkte noten maken niet voor niets deel uit van de Schijf van Vijf, de basis van ieder gezond eetpatroon.

Alle soorten zijn super gezond, als ze maar vers en onbewerkt zijn. De ene soort is echter gezonder dan de andere.

De gezondste onbewerkte noten zijn: 

  • Walnoten
  • Hazelnoten
  • Pistachenoten
  • Cashewnoten
  • Paranoten
  • Pecanoten
  • Amandelen

Eet ze onbewerkt bij je gezond ontbijt

Onbewerkte noten zijn uiteraard niet alleen gezond als tussendoortje  maar zeker ook als onderdeel van je gezond ontbijt. Ze geven je voldoende energie en een langer verzadigingsgevoel waardoor je automatisch minder eet.

Varieer zoveel mogelijk. Zo profiteer je maximaal van alle gezonde voedingsstoffen die in noten aanwezig zijn.

Eet ze voortaan dus onbewerkt. Je zal er het positieve effect op je gezondheid en lichaamsgewicht al snel van ondervinden.

Al ruim 5 jaar helpt Miss Natural mensen om suikervrij te gaan leven middels de online cursus ‘Natuurlijk! Suikervrij’. Al meer dan 9.000 mensen gingen je voor en ervaren de vele voordelen van suikervrij leven. Alle ervaringen en waardevolle feedback van deelnemers hebben wij verwerkt in deze cursus. Er bestaan geen kant-en-klaar diëten of eetmethodes die voor iederéén geschikt zijn. Ieder lichaam is immers uniek. Daarom is het optimaliseren van een gezonde levensstijl een persoonlijke ontdekkingsreis waarbij ik je stap voor stap zal leren wat goed voor je is.

Wil jij naast de info in deze video ook GRATIS elke 3 maanden het Miss Natural Magazine ontvangen? Vul dan hieronder je naam en email adres in, en krijg meteen de eerste uitgave in je mailbox. Blader het magazine heerlijk door als ontspanmoment op je tablet of achter de computer met een kop thee.


2016-09-20T16:27:24+00:00

About the Author:

Leave A Comment