Bloedsuiker verlagen op een natuurlijke manier zonder geneesmiddelen

Follow my blog with Bloglovin

Bloedsuiker verlagen is belangrijk om diabetes te voorkomen en onze gezondheid te verbeteren en op peil te houden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. 

Patiënten met diabetes, pre-diabetes of insulineweerstand weten best hoe moeilijk het is om hun bloedsuikerspiegel te controleren. Onze drang aan snelle koolhydraten en vooral suiker en zoetigheden is erg groot en soms onbeheersbaar. 

We grijpen dan massaal naar geneesmiddelen om onze bloedsuikerspiegel te verlagen. Maar ook hier is voorkomen beter dan genezen. 

In plaats van levenslang geneesmiddelen tegen een hoge bloedsuiker te slikken kun je dit op een andere manier oplossen.  Op een natuurlijke manier bijvoorbeeld.

Hoe kunnen we onze bloedsuiker op een natuurlijke manier verlagen en op een gezond peil houden?

Bloedsuiker verlagenBloedsuiker is de hoeveelheid glucose of suiker in ons bloed. Het bloedsuikergehalte is de hoeveelheid glucose die in het bloed zit op een bepaald moment.

We halen die glucose uit onze dagelijkse voeding.

Snelle koolhydraten (suiker) uit je dagelijkse voeding zoals brood, pasta, rijst en aardappelen komen als glucose in je bloed terecht. D

Onderweg worden ook alle lichaamscellen voorzien van van energie worden voorzien.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Bloedsuiker is onmisbaar.

In normale omstandigheden is je lichaam makkelijk in staat om je bloedsuiker in evenwicht te houden. Bij diabetes is deze lichaamsfunctie verstoord.

Als je er niet in slaagt je bloedsuiker in evenwicht te houden is een medische behandeling nodig om die te verlagen.

Bloedsuikerwaarde

Om je bloedsuiker te kunnen verlagen moet je eerst je bloedsuikerwaarde bepalen.

Bij diabetes is de hoeveelheid suiker of glucose in het bloed te hoog. Een gezonde bloedsuikerwaarde varieert tussen de 4,0 en 8,0 mmol/liter.

De hoeveelheid suiker in je bloed wordt bepaald met een vingerprikje.

Je bloedsuikerwaarde is afhankelijk van het moment waarop bloed geprikt wordt. Dat kun je makkelijk zelf.Meet je afwijkende waarden dan wordt je bloed extra gecontroleerd in een laboratorium.

Heb je last van een onstabiele bloedsuikerspiegel? Dat is in de eerste plaats het gevolg van een te groot suikergebruik.

 
JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!
Bloedsuiker verlagenJe trek in suiker en in zoete tussendoortjes is dan niet te stuiten.

Je concentratie aan insuline wordt te hoog

Je bent steeds afhankelijker van dit hormoon dat je vetopslag en vetverbranding regelt

Je kampt steeds meer met vervelend overgewicht

Je verbrandt steeds minder en ongezond buikvet

Je wordt depressief

Bloedsuiker verlagen  en onder controle houden

We beschikken over verschillende manieren om een te hoge bloedsuikerspiegel te verlagen en onder controle te houden.

Je bloedsuiker verlagen doe je vooral:

Met een gezond eetpatroon: zonder geraffineerde witte suiker en met des te meer groenten, onbewerkte noten,  zaden en pitten en vette vis

Voldoende lichaamsbeweging: dagelijks een half uurtje wandelen, joggen, fietsen of zwemmen volstaat. Eens je lichaam aangepast, kun je deze inspanningen nog altijd verhogen

Aangepaste geneesmiddelen

Geneesmiddelen slikken kun je best zo lang mogelijk vermijden. Dat doe je dus door een combinatie van natuurlijke voeding met voldoende lichaamsbeweging.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Om dit proces te versnellen kun je wel een aangepast voedingssupplement nemen.

Bloedsuiker verlagen met natuurlijke voeding

Bloedsuiker verlagenAls je je bloedsuiker wilt verlagen om diabetes te voorkomen en gezonder te leven moet je in  de eerste plaats je dagelijks voedingspatroon aanpassen.

Bloedsuiker verlagen

Voeding die je bloedsuiker verhoogt:

Je bloedsuiker verlagen kan op twee manieren. Door minder suiker in de bloedbaan te laten en door meer suiker uit de bloedbaan te halen.

Deze voeding verhoogt je bloedsuiker:

Wat je dagelijks eet heeft een belangrijke invloed op je bloedsuiker. Dat is vooral het geval met:

Geraffineerde witte suiker

Voeding rijk aan zetmeel

Alle voeding dat ons lichaam omzet in suiker zoals: fruit, peulvruchten, granen en aardappelen

Alle voeding met bovenstaande voedingsmiddelen als voornaamste bestanddelen zoals: kant en klare fruit- en vruchtensappen, jam, confituur, alle soorten wit brood, chips, crackers, muesli, ontbijtgranen,snoep, koekjes en gebak, chips, brood, koek, crackers en muesli.

Door andere keuzes te maken, stijgt de bloedsuiker niet en kun je de bloedsuiker verlagen.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Bloedsuiker verlagen doe je met:

Bloedsuiker verlagenKaneel: vermindert je risico op diabetes type 2. Deze specerij verlaagt tegelijk je ongezonde LDL cholesterol en de vetten in je bloed (triglyceriden). Kaneel is ook een natuurlijke bloedverdunner en verlaagt je bloeddruk.

Gebruik kaneel in zoveel mogelijk recepten of als supplement.

Fenegriek: wordt vaak gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven. Het verlaagt ook de bloedsuikerspiegel bij patiënten met diabetes type 1 en type 2 en met pre- diabetes.

Fenegriek zaden vertragen de vertering van koolhydraten en barst van alle gezonde voedingsstoffen waaronder vitaminen, mineralen en sterke antioxidanten. Je gebruikt fenegriek als supplement.

Knoflook: verlaagt niet alleen je bloedsuiker maar ook je bloeddruk en je ongezonde LDL cholesterol. 

Ajuin: heeft hetzelfde effect als knoflook

Onbewerkte en dus ongezouten, niet geroosterde en ongebrande noten: zijn rijk aan gezonde onverzadigde vetzuren. Die maken deel uit van ieder gezond bloedsuiker verlagend dieet

Avocado: verlaagt niet alleen je bloedsuiker maar ook je risico op metabolisch syndroom, een verzameling ziekten waaronder diabetes, overgewicht, teveel buikvet en een verstoort cholesterolgehalte.

Bessen: bevatten zogenaamde anthrocyanines. Dat zijn stoffen die we vooral in kleurrijke planten terugvinden zoals in groenten en fruit maar ook in in thee, honing en in wijn, in noten, olijven en in chocolade.

Vooral blauwe bessen maar ook paarse of rode bessen en vruchten bevatten de grootste hoeveelheid anthrocyanines en bevatten veel voedingsvezels.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

Blauwe bessen helpen je ook om meer opgeslagen vet te verbranden en makkelijker af te vallen.

Bloedsuiker verlagenKersen: en in de eerste plaats rode kersen zijn ook rijk aan deze anthrocyanines.

Azijn: en vooral appelazijn verlaagt je bloedsuiker. Appelazijn gemengd in een glas water verbetert je gevoeligheid voor insuline, voorkomt pieken in je bloedsuikerwaarden na het eten van koolhydraten. Deze drank verbetert tegelijk de conditie van patiënten met diabetes type 2 en met pre-diabetes.

Andere voedingsmiddelen doe je bloedsuiker verlagen zijn:

Koffie

Chiazaad

Citroen

Zoete aardappelen

Een combinatie van gezonde natuurvoeding met voldoende beweging is je beste garantie op een gezonde bloedsuikerspiegel.

Suikervrij eten gaat makkelijker met de vele wetenschappelijke

voedingstips en recepten van voedingsconsulente Ria Kamele.

Suikervrij dieet

De positieve effecten van suikerarm eten zul je vlug aan je buikomtrek en aan je lichaamsgewicht merken!

Suikervrij eten = grootste winst + blijvend resultaat

In amper 20 dagen definitief verlost geraken van je suikerverslaving, dat wil jij toch ook? In deze korte periode raak je ook gemiddeld tot 5 kilo en één kledingmaat kwijt. 

Hoe dat kan zonder honger te moeten lijden of calorieën tellen lees je HIER.

JA! ik wil meer informatie over suikervrij eten en suikervrije recepten!

2017-11-27T18:19:10+00:00

About the Author:

Francois Appers

Leave A Comment